CHOKLADPAJ MED HALLON



Igår hade vi ett litet försenat släktkalas och jag hade i uppdrag att klura ut vad vi skulle ha för efterrätt. Till min hjälp så hade jag min goda vän Internet. Då hittade jag en stor länk som sa "Chokladpaj med hallon" och efter några timmar så var pajen framdukad på bordet. 
Den var så himlans god så här får ni receptet ;)

Chokladpaj med hallon och björnbär
För 6-8 personer.
Chokladpaj med hallon
För 6-8 personer.

Ingredienser:
200-250 g smör
1 dl strösocker
1 tsk bakpulver
2 msk vaniljsocker
½ dl kakao
1-2 dl fiberhavregryn
Hallon
Vetemjöl tills degen känns bra

Gör så här:
Smält smöret. Ta från spisen och rör i alla andra ingredienser direkt i kastrullen. Tryck ut degen direkt i formen - fyll med hallon och björnbär och grädda i ugnen 175 ca 15 min.

Det går lika bra att ändra receptet så att t.ex. diabetiker, laktosintoleranta & glutenalergiker kan äta. Gör så här:
Vill man göra den sockerfri så byt ut sockret mot Hermesetas.
Laktosfri - byt smöret mot laktosfritt.
Glutenfritt byt ut mjöl mot glutenfri mix och havregrynen mot bovete.

Läs: Passar bra med vispgrädde eller vaniljglass.

Hoppas ni gillar den!
//Michan



  E L I N A

låter gott :)

2011-05-29 @ 19:06:13
Hemsida: http://elinaarnesson.blogg.se/

  OLIVIA [foto & vardag]

Den ser väldigt god ut! :)

2011-06-03 @ 19:22:50
Hemsida: http://oliviasandinpekka.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg uppgifter?

E-mail: (bara vi som ser)

Hemsida:

Din text:

Trackback

Nu har ni klickat er in i två tjejers blogg. En personlig fotoblogg kan man kalla denna sida. Vi heter Emma och Michan men kallas även
Sysslingarna,
vi är födda 1997 och vi lever våra liv i huvudstaden.

Skriver om allt som faller oss in och bjuder på massvis med videos, bilder och personlighet.

gillar ni vår blogg lika mycket som vi så kan ni alltid lägga till oss här

bloglovin
Tillbaka till startsidan?

Kontakt: [email protected]


Om

Min profilbild

v