PLUGGISAR?



Under dagen så har jag vart på läxträff hos Sofia. Allt började bara bra tills vi skulle börja med att plugga matte (som nu var det enda vi skulle plugga på). Någon som kan lära oss hur man räknar/förkortar uttryck med parenteser?
ex: (3x-2)-(x+4)-(2x+6). 

Men,men jag tar det kort och säger att läxdagen slutade med ett biobesök + värsta snöstormen! ^^ Riktig trevlig pluggande må jag säga!
//Michan



  Annika - drömmen om 11 barn

Räkna ut paranteserna först, det har jag lärt mig iaf ;)



Låt oss säga att X=3 i detta fall:

(3*3-2)-(3+4)-(2*3+6)

(7)-(7)-(6+6)

7-7-12

-12



2012-01-23 @ 17:27:20
Hemsida: http://nilssonpettersson.blogg.se/

  LOVISA





4x+8 blir det inte det? tar man inte x-en minus varandra och talen minus varandra? :/ vet inte.. hahahaha

2012-01-23 @ 19:01:30
Hemsida: http://lefoto.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg uppgifter?

E-mail: (bara vi som ser)

Hemsida:

Din text:

Trackback

Nu har ni klickat er in i två tjejers blogg. En personlig fotoblogg kan man kalla denna sida. Vi heter Emma och Michan men kallas även
Sysslingarna,
vi är födda 1997 och vi lever våra liv i huvudstaden.

Skriver om allt som faller oss in och bjuder på massvis med videos, bilder och personlighet.

gillar ni vår blogg lika mycket som vi så kan ni alltid lägga till oss här

bloglovin
Tillbaka till startsidan?

Kontakt: [email protected]


Om

Min profilbild

v