FOTOÅRET 2011

Här kommer årets fotoresumé! (Alla bilder på vänster sida = Michans, alla på höger = Emmas)

1 - Jag började smått och gått med att fota mina egnagjorda tomtar med mitt nya macrofilter (Michan)
2 - Jag började året genom att fota Frida, en lyckad fotografering tycker jag fortfarande! (Emma)
3 - Blev väldigt förtjust (?) i mitt nya macrofilter så det blev ett antal nya bilder (Michan)
4 - Sedan så tog jag lite självporträtt, en lite allvarligare sida utav mig. (Emma)
5 - Jag tyckte att det var dags för mitt absolut första riktiga självporträtt (Michan)
6 - Jag och Michan spelade in ett vinter avsnitt utav Emma&Michan Show, saknar ni det? (Emma)

1 - Mina första Converse kom och jag var glad som en tok! (Michan)
2 - Jag fotade ett utav mina favorit självporträtt i Februari, likey! (Emma)
3 - Blev ett nytt favvobild på mig dena månad (Michan)
4 - Mina kära röda converse gjorde sig riktigt bra på bild! (Emma)
5 - På hemvägen från en av Duty Manifestos spelningar så kan man leka med slutartiden (Michan)
6 - Köpte mitt älskade objektiv (nikkor 50mm f/1,4) och det har sån underbar bakrundsoskärpa! (Emma)
7 - Jag och mina kära tummen upps (Michan)
8 - Jag fotade med mina vänner Annika och Moa! (Emma)


1 - Började att fota mer och mer självportätt (Michan)
2 - Fotade Annika och Malin, riktigt rolig och lyckad shoot! (Emma)
3 - Var i London med Emma. Vid Big Ben lektes det med slutartiden och bara sådär så fick jag en ny favvobild! (Michan)
4 - Mars tog oss till London där jag fotade en massa! (Emma)
5 - Vår = Snödroppar (Michan)
6 - Vårkänslorna växte fram, likaså blommorna! (Emma)

1 - Påsken kom med fjädrar och färglada motiv! (Michan)
2 - Jag fotade Moa i skogen! (Emma)
3 - Ritade min älskade mustach som fick bli min fotokompis! (Michan)
4 - April lockade fram lite fotoinspiration och båda vi fotade en del! (Emma)
5 - En uttråkad Michan på byggarbetsplats på Öland. Men älskar färgerna i denna bild! (Michan)
6 - Det blev lite självporträtt! (Emma)
7 - Ännu ett nytt självporträtt på en ovanligt varm dag i April! (Michan)
8 - Min lillkusin på bild, är fortfarande en utav mina favoritbilder. (Emma)
9 - Medans vi var på Öland så blev det en fotorunda och denna lilla krabat hälsade på mig mitt i! (Michan)
10 - Moa och jag tog en härlig fotopromenad i skogen. (Emma)


1 - Skutte som hade ingen aning om vem det var som fotade honom bakom de korta grässtråna. (Michan)
2 - Fotade sommriga självporträtt som jag fortfarande älskar! (Emma)
3 - Dags att fota till en ny header/design!
4 - Sommaren började växa fram! (Emma)
5 - Fick insperation nu på våren och fotade alla blommor som växt! (Michan)
6 - Min kära mamma blev även ett fotooffer. (Emma)


1 - Juni sköna Juni massor med kort blev tagna då! (Michan)
2 - Juni var en väldans bra fotomånad! (Emma)
3 - Bästa vännerna på en bra dag, skolavslutningen! (Michan)
4 - Firade midsommar med Michan och hade det allmänt mysigt! (Emma)
5 - Under lovet fick jag se mitt favvoband, All Time Low. Fick många bra bilder! (Michan)
6 - Jag fotade Hanna & Andrea, skoj med andra ansikten! (Emma)
7 - Som Emma har sagt så firade vi midsommar tillsammans, så det blev en bild på brorsor/kusiner/sysslingar/vänner mm. (Michan)
8 - Fick sommarlov! (Emma)
9 - Fotorunda på midsommar (Michan)
10 - Fotade en bild som jag fortfarande gillar starkt! (Emma)
11 - Okej! JAg erkänner det var mamma som tog kortet men det är ju jag på bilden! ;D (Michan)
12 - Självporträtten fortsätter! (Emma)


1 - Nu börjas det byggas på insidan av sommarstugan på Öland så det blev ett par bilder där med! (Michan)
2 - I Juli var det sommar som gällde, inte lika mycket fotande! (Emma)
3 - På bilfärd sent på dagen på Öland (Michan)
4 - Var på öland och fotade fåren! (Emma)
5 - Taget hemma i kvarteret. Fotandet var väldigt lågt då! (Michan)
6 - Turkiet hade solnedgångar att bjussa på! (Emma)


1 - Morföräldrarna + mamma blev fotograferade på Öland (Michan)
2 - Fotade på landet, blåbär mig klär! (Emma)
3 - BZZZZZZZZZ!!!! (Småland/landet) (Michan)
4 - Sommarlovets sista dagar tog jag det lungt på landet (Emma)
5 - Mackor i stora last! Frukost på café på the Ö (Öland) (Michan)
6 - Fotade hästar! (Emma)
7 - MUUUUUUUUUUUU!!!!! (Öland) (Michan)
8 - Och blommor fotade jag också! (Emma)


1 - Blev ett par väldigt lyckade självporträtt denna månad, här är ett.... (Michan)
2 - September var självporträttens månad för mig! (Emma)
3 - Hösten kom och insperationen med den! (Michan)
4 - Men även lite vatten hamnade framför kameran! (Emma)
5 - ....och här är ett annat som jag blev väldigt nöjd med! (Michan)
6 - Självporträtt..... (Emma)
7 - Löv + grööönt gräs = LYCKAD BILD! (Michan)
8 - Fick ett teleobjektiv utav farbrorn, macrofotande blev det! (Emma)
9 - Vad ska man säga? Skor. (Michan)
10 - Ett självporträtt som jag verkligen gillar! (Emma)

1 - Öland har gett mig många fina motiv men den här kvällen gav den mig gaaaaalet snygga motiv! (Michan) 
2 - Fotade lite lite grann på min kusins bröllop, riktigt roligt! (Emma)
3 - Nämen ser man på! Jag kom framför kameran...igen! (Michan)
4 - Sunday Challenge började och detta är andra bilden! (Emma)
5 - Blev beodrad att ta kort på brorsans band och fick nya favvobilder på dem. (Michan)
6 - Höstfotande med Frida. (Emma)
7 - Check out punkt 1! (Michan)
8 - Sunday Challenge första bild. Dröm. (Emma)


1 - November var väldans grönt! Även på Öland. (Michan)
2 - Året börjar gå mot sitt slut och ännu en till Sunday Challenge bild! (Emma)
3 - Tog och gjorde en ordentlig fotoshoot med mig själv och några bilder blev väll lyckade. (Michan)
4 - S-j-ä-l-v-p-o-r-t-r-ä-t-t! (Emma)
5 - Den cooolaste designen ever gjordes vid denna tid! (Michan)


1 - Nya objektivet användes & används 24/7 (Michan)
2 - December, en riktig besvikelse, inte foto menat utan snön, vart är du? Rudolf var glad iallafall! (Emma) 
3 - Lite vinterkänsla kanske? (Michan)
4 - Sunday Challenge igen, denna gång jultema! (Emma)
5 - Blev väldigt nöjd med bilden förutom en sak, den gröna marken!!!! (Michan)
6 - Sunday Challenge, en bild som jag fick mycket beröm för och som jag nu i efterhand gillar! (Emma)
7 - (skulle nog satt denna längst upp) Det kom lite snö innan julafton. Fota innan den smälter! (Michan) 

Emma - Jag måste nog säga att 2011 har varit ett roligt år! Mycket foton och mycket glädje! Under 2012 skulle jag bara vilja fota lite mer porträtt, fler människor! Hör av er på mail om ni skulle vara sugna att bli fotade utav mig! :)

Michan - (Emma och hennes reklam) Själv så måste jag nog säga att mitt fotandet inte har utvecklats mycket under 2011! Men det ska det bli ändring på! Men det har vart ett riktigt härligt år med många roligheter och snygga motiv! Nu väntar 2012 med nya utmaningar! :D



  Emma - [Foto]

Fick ni några bra fyrverkeri-bilder?

I så fall, klicka in här; http://photoodreams.blogg.se/2012/january/2012-tavling.html#comment

För att vara med i min lilla tävling! :)

2012-01-01 @ 15:05:45
Hemsida: http://photoodreams.blogg.se/

  A L M A S F O T O

man ser att ni har utvecklats massor! ♥

2012-01-01 @ 16:56:12
Hemsida: http://Http://ALMASFOTO.BLOGG.SE

  Angelica, mitt liv i New York

Fina bilder! =)

2012-01-02 @ 01:37:57
Hemsida: http://stylings.blogg.se/

  Julia

asså nitar så sjukt bra bilder<3

Kramar Julia(lövholm)

2012-01-03 @ 15:08:55
Hemsida: http://kusinerr.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg uppgifter?

E-mail: (bara vi som ser)

Hemsida:

Din text:

Trackback

Nu har ni klickat er in i två tjejers blogg. En personlig fotoblogg kan man kalla denna sida. Vi heter Emma och Michan men kallas även
Sysslingarna,
vi är födda 1997 och vi lever våra liv i huvudstaden.

Skriver om allt som faller oss in och bjuder på massvis med videos, bilder och personlighet.

gillar ni vår blogg lika mycket som vi så kan ni alltid lägga till oss här

bloglovin
Tillbaka till startsidan?

Kontakt: [email protected]


Om

Min profilbild

v