SVAREN FRÅN FRÅGESTUNDEN


Nu är det äntligen dags att svara på alla frågor vi fått. Om eran fråga inte skulle komma med så kan det bero på 1. Frågan är för personlig. eller 2. Vi har glömt din fråga. Om det skulle  vara alternativ 2 så vill vi att ni ska påminna oss om det. Tack. :)


Hur lång är du Michan?
svar: 162 cm lång

Vad är ditt bästa sommarminne Emma?
svar: hmm.. svår fråga det finns så många bra minnen... men en sak som jag saknar var Piteå förra året när mitt gamla lag (nu har vi slagit ihop två lag) var på fotbollscup, det var väldigt roligt och mysigt.

Vilken är eran favvovblogg?
Emma: Jag har många men om jag måste välja en så väljer jag nog MichaelaD
Michan: Egentligen så är ju våran bäst.. haha men min är nog också MichaelaD

Michan, vad gillar du mest med Emma?
svar: Att hon är rolig, snäll och påhittig. :)

Emma, vad gillar du mest med Michan?
svar: Att även fast vi är sysslingar så är vi mer som kompisar liksom, och såklart att hon är jätte snäll. :)

Vad tror ni att vi läsare gillar mest på eran blogg?
Emma: Hur ska vi veta det? Det är bara ni som vet det ;)
Michan: Jag har absolut ingen aning... Ni kanske gillar våra bilder och videor eller att läsa om vår vardag?

Vad gillar ni mest med sommaren?
Emma: Att det är varmt, bada, ledigt och bara vara. ;)
Michan: Att man kan vara ute utan att frysa, sommarlov och att bada och sola. ;)

Vilken kändis gillar ni mest?
Emma: Xavi Hernandez.
Michan: Jag har nog ingen favvokändis.

När började ni fota?
Emma: jag fick min första kamera för ca 2 år sedan men den sög. Men för ett år sedan fick jag en ny och då började intresset påriktigt. 
Michan: Jag tror att jag började att bli intreserad att fota förra sommaren. :)

Vad är eran favoritfärg?
Emma: Ingen speciell, men jag gillar, blå, svart, rosa, vit m.m
Michan: Lilaaa såklart :P

Hur kommer det sig att ni kom så nära varann ?
svar: Vi är ju sysslingar för det första men våra föreldrar har umgåtts väldigt mycket när vi va yngre och då har vi känt varandra ganska länge så. :)

Varför började ni inte i samma skola på lågstadiet ?
svar: Vi bor typ i olika ändar av där vi bor så det ligger liksom två olika skolor i mitten så vi gick på den som var närmast. :)

Vad tycker ni om min blogg ? (theresemark.blogg.se)
Emma: Bra blogg, roligt att läsa speciellt eftersom vi känner dig :)
Michan: Den är bra! ;)

Vilken är era respektive favoritserier?
Emma: One tree hill, lungt :)
Michan: Det kanske inte är en serie men jag gillar programmet How I met Your Mother. :)

Läser nån av er min blogg, ttappers.blogg.se?
Emma: Japp det gör jag.
Michan: Jag gör det. ;)

Vad är era favorit-fotomotiv?
Emma: Porträtt och natur. Vill någon bli fotad utav mig? ;)
Michan: För mig är det nog blommor eller jag vet inte riktigt.

Hur ofta träffas ni två?
svar: Vi träffas varje dag i skolan och på fritiden träffas vi också ganska ofta.

Vad är godast - cola eller fanta?
Emma: Fanta säger jag! :)
Michan: Cola ligger på andra plats medan fanta ligger någonstans under.

I vilken stad bor ni?
svar: Vi är äkta Stockholmare. ;)

Vilket ställe i sverige tycker du, emma, är finast?
svar: jag har inte varit så mycket runt i Sverige men Piteå var väldigt fint, öland är också fint även fast det vvar åt och tal sen jag var där.

Vilket ställe i sverige tycker du, michan, är finast?
svar: Jag tycker nog att Öland är riktigt najjs ställe att va på!

Har ni vart utomlands? vilket land isåfall?
Emma: Nu ska vi se... Danmark, Norge, Åland, England, Frankrike, Cypern, Grekland vad jag kommer på nu.
Michan: Hjälp! Man har ju vart lite överallt t.ex. Thailand, England, Italien & Spanien m.m.

Gillar ni ljudet av humlor eller glassbilar bäst?
Emma: Glassbilen = GLASS :)
Michan: Jag gillar båda men när man hör en humla får man ju värsta sommarskänslan fast det får man ju av glassbilen också :P 

Vad har ni för datorer?
Emma: En bärbar compac står det på min dator ;)
Michan: En bärbar hp dator (vet inte vad modellen heter)

Hur sent lägger ni er på helgerna?
Emma: oftast mellan 23-24 eftersom jag hatar att vara uppe själv på natten :P
Michan: Det kan bli blandat typ mellan 11 - 02

Vad har ni för kameror?
Emma: Nikon D5000
Michan: Förut använde jag min digitalkamera som var en hp R607 men nu använde jag mammas digitalkamera som är en Panasonic DMC-FS5

Gillar ni att tälta?
Emma: Det är roligt nån gång ibland men om jag skulle åka på tältsemester så skulle jag inte klara det. ;)
Michan: Jag gillar verkligen inte att tälta, det är bara fuktigt och så finns det inget avlopp.

Jag undrar bara villkte program använder ni till eran design?
svar: Vi båda använder Photoshop Elements 8.0

Varför började ni blogga tillsammans?
svar: Vi båda hade bloggar innan och vi tyckte att det skulle vara kul att ha en blogg tillsammans. :)

Har du Michan något djur?
svar: Ja! Jag har 2 kaniner ;)

Hur långa är ni?
Emma: Jag är ca 1580 mm :)
Michan: Det står längre upp men jag kan skriva det igen, 162 cm.

Vilken är eran favvo-film?
Emma: Eclipse är grym, men det finns så många filmer.
Michan: Om jag hade sett den så skulle Eclips vara min favvo men den har jag tyvärr inte sett så min favvo är Pearl Harbor eller Avatar.

Hur många år är era syskon?
svar: Båda våra syskon är 16 år.

Hur många kusiner har ni?
Emma: ehh.. ska räkna.. ca 8 tror jag! :)
Michan: Jag har runt 10-14 kussar.

Var är roligast att fota och varför?
Emma: Porträtt, för att man kan hitta på så många teman när man fotar porträtt och det är roligt att fånga glädje eller personlighet, även fast jag inte har fotat porträtt så mycket så vill jag verkligen fortsätta med det. SÅ Är nån intresserad att bli fotad utav mig, ni kan vara 2 eller fler också? :)

Michan: Jag tycker att det roligaste att fota är natur t.ex blommar, blad, vatten (åar, vattendroppar, rinande vatten m.m) och lite annat. Man kan göra så mycket med ett motiv, om jag tar på en blomma så kan man ju ta massa olika vinklar och bakgrunder och sånt.

Kan ni länka min blogg?
svar: Ehh.. om du vill att vi ska länka din blogg så kan du ju vara med i vår VECKANSBLOGG som vi har nu ;)
kan ni visa hur man gör en smidig header på photoshop,

Kan ni visa hur man gör en smidig header på photoshop?
Det kanske vi kan göra någon gång, skulle ni tycka det var intressant? :)

Sådär det var alla frågor, om vi har glömt någon påminn oss gärna då tack :) hoppas ni är nöjda med era svar.
/ sysslingarna




Namn:
Kom ihåg uppgifter?

E-mail: (bara vi som ser)

Hemsida:

Din text:

Trackback

Nu har ni klickat er in i två tjejers blogg. En personlig fotoblogg kan man kalla denna sida. Vi heter Emma och Michan men kallas även
Sysslingarna,
vi är födda 1997 och vi lever våra liv i huvudstaden.

Skriver om allt som faller oss in och bjuder på massvis med videos, bilder och personlighet.

gillar ni vår blogg lika mycket som vi så kan ni alltid lägga till oss här

bloglovin
Tillbaka till startsidan?

Kontakt: [email protected]


Om

Min profilbild

v