VAR ÄR ALASKA?



Har läst ut en av böckerna som jag köpte för ett tag sen idag. Det var en bit kvar men jag var fast besluten om att jag skulle bli klar. Så efter kanske 2-3 timmar så tog den slut. Det som var problemet var att den blev tråkigare och tråkigare för varje sida så i slutet var jag nära att ge upp, men jag var ju tvungen att läsa slutet!

För er som är intresserade så kommer jag att skriva den långa texten på baksidan (bara för er!)

Den första vännen · Den första kärleken · De sista orden

Miles lämnar ett trist, ensamt liv på High School bakom sig och anländer till internatskolan Culver Creek i Alabama en tryckande het dag strax före terminens början. Han längtar efter förändring och hoppas kunna hitta det på Culver Creek. Och visst förändras allt. Livet på skolan bygger på vänskap, fiendskap och ständiga brott mot skolans stränga regelverk. Inom loppet av något dygn har han fått ett nytt namn, fått en ny vän och en och annan ny ovana.

Och han träffar Alaska Young - den smartaste, roligaste och snyggaste tjej han någonsin sett. Hon förändrar hans liv mer än något annat, mer än han någonsin kunnat ana...

Var är Alaska? är en bok om kärlek och vänskap och vad som händer när man träffar någon som får hela ens värld att bli upp och ner. Den är en stor favorit både bland kritiker och läsare och har jämförts med Salingers Räddaren i nöden.

Av mig så får den: 3/5
√ √ √ - -
//Michan




Namn:
Kom ihåg uppgifter?

E-mail: (bara vi som ser)

Hemsida:

Din text:

Trackback

Nu har ni klickat er in i två tjejers blogg. En personlig fotoblogg kan man kalla denna sida. Vi heter Emma och Michan men kallas även
Sysslingarna,
vi är födda 1997 och vi lever våra liv i huvudstaden.

Skriver om allt som faller oss in och bjuder på massvis med videos, bilder och personlighet.

gillar ni vår blogg lika mycket som vi så kan ni alltid lägga till oss här

bloglovin
Tillbaka till startsidan?

Kontakt: [email protected]


Om

Min profilbild

v